Boyun Ağrısı Tedavisi

Boyun bölgesi karmaşık bir eklem yapısına sahiptir yapı olarak omurganın en hareketli bölümüdür. Vücudun bu bölümü yapısı gereği mesleki travmalara, akut ve kronik rahatsızlıklara açıktır.

Boyun ağrılarının birçok sebebi olabilir 30 yaş üzeri erkek ve kadında boyun ağrıları görülebilir en yaygın boyun ağrısı sebepleri aşağıdaki gibidir.

Boyun fıtığı: İki boyun omuru arasındaki baskıyı azaltan, yastık işlevi gören dışı sert içi yumuşak disk dokusunun yapısının bozularak omurlar arasından omurilik kanalına doğru hareket edip omuriliğe bası yaparak oradan geçen sinirleri olumsuz olarak etkilemesidir. Basının seviyesine göre sadece boyun, baş, omuz, kol ve ellerde ağrı oluşturabileceği gibi güç ve his kaybına kadar gidebilir. Boyun ağrılarının sebebi iyi araştırılmalı ve zamanında doğru tedavi yapılmalıdır.

Osteoartrit (Kireçlenme): Boyun bölgesindeki omurlarda oluşan kemik dejenerasyonları, yeni kemik çıkıntılarının oluşması evresine göre diskler arası mesafelerde daralmalar oluşturur. Omurlarda oluşan kireçlenmeler bu hareketli disklerin hareketlerini kısıtlar, disk yapısı bozulduğu için taşıması gereken yükü taşımada zorlanır şiddetli boyun, omuz ve kol ağrılarına sebep olabilir.

Kanal daralması: omurilik kanalının doğal yapısında oluşan daralmalar omuriliğe baskı oluşturur ve daralmanın seviyesine göre ağrı ve his kaybı oluşmasına sebep olur.

Travma ağrıları: omurganın boyun bölümünde oluşan travmalar boyun ağrılarının bir diğer nedenidir. Genellikle trafik kazası, müdahaleli spor yapanlar, düşme çarpma gibi durumlarda oluşur. Emniyet kemeri kullanımı baş ve boyun travmalarını ciddi oranda azaltır.

Boyundaki Kas ve Bağ Hasarları: eklemlerde olduğu gibi boyun omurgamızı da kas ve bağlar destekler duruş bozukluğu, ağır kaldırmalar, yanlış yapılan fitness hareketleri gibi durumlarda ortaya çıkar dikkat edildiğinde kendiliğinden geçmesi mümkündür.

Romatizmal Hastalıklar: Ankilozan spondilit, romatoid artrit, gibi bütün eklemlerde ağrı ve kireçlenmeye sebep olan hastalıklara bağlı boyun ağrılardır. Sabahları şiddetli hakeretle birlikte azalan seyirde devam eden ağrılardır.

Öne Çıkarılanlar

Kayaşehir Bel Fıtığı Tedavisi

Nefes Pilates ve Sağlıklı Yaşam Merkezi: Kayaşehir'de Bel Fıtığı Te

Bel Ağrısı Tedavisi